Για τη ζωή-«Το ότι σκέφτομαι πως σύντομα θα πεθάνω είναι το πιο σημαντικό όπλο που είχα ποτέ στα χέρια μου για να κάνω τις σημαντικές επιλογές στη ζωή μου. Καθώς σχεδόν όλα -οι έξωθεν προσδοκίες, η περηφάνια, ο φόβος, η ντροπή ή η αποτυχία- εξανεμίζονται μπροστά στο θάνατο, το μόνο αληθινά
σημαντικό πράγμα που μένει είναι η ζωή. Το να θυμάται κανείς ότι πρόκειται να πεθάνει είναι ο καλύτερος τρόπος που ξέρω για να αποφύγει την παγίδα ότι έχει κάτι να χάσει. Είμαστε ήδη γυμνοί, δεν υπάρχει λόγος να μην ακολουθούμε την καρδιά μας».
Ομιλία στο Πανεπιστήμιο του Στράτφορντ, 2005
Για τον Macintosh
«Δεν νομίζω πως έχω δουλέψει ποτέ ξανά τόσο σκληρά για κάτι, αλλά το να δουλεύω για τον Macintosh ήταν η καλύτερη εμπειρία της ζωής μου -το ίδιο θα πουν και όλοι οι άλλοι που δούλεψαν για το Macintosh. Κανείς μας δεν ήθελε να τον παρουσιάσει στο τέλος γιατί αισθανόμασταν ότι μόλις φύγει από τα χέρια μας δεν θα μας ανήκει πια».
«Όταν τελικά τον παρουσιάσαμε στη συνέλευση των μετόχων, όλοι στο ακροατήριο σηκώθηκαν όρθιοι και χειροκροτούσαν για πέντε λεπτά. Κανείς από την ομάδα δεν μπορούσε να πιστέψει ότι είχαμε επιτέλους τελειώσει. Όλοι ξεσπάσαμε σε κλάματα».
Περιοδικό Playboy, 1985
Για τους πελάτες
«Τίποτα δεν μου φτιάχνει περισσότερο την ημέρα από το να λαμβάνω ένα email από κάποιον άγνωστο που μόλις αγόρασε ένα iPad στη Βρετανία και μου εξηγεί γιατί είναι το καλύτερο αντικείμενο που έχει αγοράσει ποτέ. Αυτό μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω. Αυτό με κράτησε πριν από πέντε χρόνια [όταν έγινε η διάγνωση του καρκίνου], αυτό με κράτησε πριν από 10 χρόνια που έκλεισαν σχεδόν όλες οι πόρτες. Και αυτό θα με κρατήσει άλλα πέντε χρόνια από σήμερα ό,τι και να συμβεί».
Συνέδριο AllThingsD, 2010
Για την τεχνολογία
«Πιστεύουμε ότι ο Mac θα κάνει άπειρες πωλήσεις, αλλά δεν τον δημιουργήσαμε για κάποιον άλλον -τον δημιουργήσαμε για εμάς τους ίδους. Εμείς ήμασταν εκείνοι που θα κρίναμε εάν ήταν καλός ή όχι. Δεν βγήκαμε να κάνουμε έρευνα αγοράς. Θέλαμε να δημιουργήσουμε τον καλύτερο δυνατό υπολογιστή.
«Όταν είσαι ξυλουργός και φτιάχνεις μια όμορφη συρταριέρα, δεν θα βάλεις ένα κόντρα πλακέ στην πλάτη της, ακόμη και εάν ξέρεις ότι θα ακουμπήσει στον τοίχο και δεν θα φαίνεται. Εσύ θα το ξέρεις ότι είναι εκεί και για αυτό θα βάλεις και στην πλάτη ένα όμορφο ξύλο. Για να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ, θα πρέπει η αισθητική και η ποιότητα να ακολουθούν τη δουλειά σου από την αρχή ως το τέλος»
Περιοδικό Playboy, 1985
Για την απλότητα
«Ένα από τα μάντρα μου είναι η αφοσίωση και η απλότητα. Το απλό μπορεί να είναι πιο δύσκολο από το περίπλοκο: πρέπει να δουλέψεις σκληρά για να μπορέσεις να σκεφτείς καθαρά και να δημιουργήσεις κάτι απλό. Στο τέλος, όμως, σε αποζημιώνει γιατί όταν φτάσεις σε αυτό το επίπεδο μπορείς να κινήσεις γη και ουρανό».
Business Week, 1998
Για τα χρήματα
«Δεν με ενδιαφέρει να είμαι ο πλουσιότερος άνθρωπος. Αυτό που έχει σημασία για μένα είναι να πέφτω στο κρεβάτι το βράδυ και να σκέφτομαι ότι δημιουργήσαμε κάτι υπέροχο»
Wall Street Journal, 1993
Για τις νέες εταιρείες του διαδικτύου
«Το πρόβλημα με τη μανία δημιουργίας εταιρειών στο διαδίκτυο δεν είναι ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι φτιάχνουν εταιρείες αλλά το ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν είναι προσηλωμένοι σε αυτό. Αυτό είναι λογικό, καθώς υπάρχουν πολλές στιγμές απόγνωσης και οδύνης -όταν πρέπει να απολύσεις υπαλλήλους, να ακυρώσεις πράγματα ή να αντιμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις. Τότε είναι που ανακαλύπτεις ποιος είσαι και ποιες είναι οι αρχές σου».
«Όταν, λοιπόν, αυτοί οι άνθρωποι ξεπουλάνε, παρότι γίνονται ζάμπλουτοι, στερούν από τον εαυτό τους την πιο σημαντική ίσως εμπειρία επιβράβευσης ολόκληρης της ζωής τους. Χωρίς αυτή, ίσως να μην ανακαλύψουν ποτέ τις πραγματικές τους αξίες ή να μην μπορέσουν ποτέ να δουν τον νέο πλούτο που δημιούργησαν στις σωστές διαστάσεις του»
Fortune magazine, 2000
Για τη σχεδίαση
«Κάποιοι θεωρούν ότι η σχεδίαση έχει να κάνει με την εμφάνιση. Εάν, όμως, ψάξεις βαθύτερα, συνειδητοποιείς ότι έχει να κάνει με τη λειτουργικότητα. Η σχεδίαση του Mac δεν έχει να κάνει με την εμφάνισή του, αν και μετράει και αυτή. Πάνω απ όλα, όμως, είχε να κάνει με το πώς λειτουργεί. Για να σχεδιάσεις κάτι πραγματικά καλά, πρέπει να το χεις. Πρέπει να κατανοείς το αντικείμενο εις βάθος. Πρέπει να αφοσιωθείς με πάθος σε κάτι για να το γνωρίσεις σε βάθος και να το πλάσεις -όχι απλώς να το πετάξεις στον φούρνο. Οι περισσότεροι δεν αφιερώνουν χρόνο σε αυτό».
Wired magazine, 1994
Για την Apple
«Η θέση μου όταν γύρισα στην Apple ήταν ότι ο κλάδος μας είχε πέσει σε κώμα. Μου θύμιζε το Ντιτρόιτ τη δεκαετία του 1970, όταν τα αμερικανικά αυτοκίνητα θύμιζαν βάρκες με ρόδες».
Fortune magazine 2000
Για την καινοτομία
«Η καινοτομία έρχεται όταν οι άνθρωποι συναντιούνται στους διαδρόμους ή τηλεφωνιούνται στις 10.30 το βράδυ επειδή τους ήρθε μια καινούργια ιδέα ή επειδή συνειδητοποίησαν κάτι που αλλάζει εντελώς τα δεδομένα στον τρόπο που σκεφτόμασταν πάνω σε ένα πρόβλημα. Η καινοτομία είναι το αποτέλεσμα των έκτακτων συναντήσεων έξι ανθρώπων, τους οποίους έχει καλέσει κάποιος που πιστεύει ότι ανακάλυψε το καλύτερο προϊόν όλων των εποχών και θέλει τη γνώμη των υπολοίπων.
«Η καινοτομία προκύπτει όταν λες όχι σε 1.000 πράγματα για να βεβαιωθείς ότι δεν θα πάρεις τον λάθος δρόμο ή ότι δεν θα επιχειρήσεις να κάνεις υπερβολικά πολλά. Σκεφτόμαστε πάντα τις νέες αγορές στις οποίες μπορούμε να πάμε, αλλά μόνο λέγοντας όχι μπορείς να επικεντρωθείς σε αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά».
Business Week, 2004
Για τους προσωπικούς υπολογιστές
«Ο πιο σημαντικός λόγος για να αγοράσουν οι περισσότεροι υπολογιστή για το σπίτι τους είναι να τον συνδέσουν σε ένα εθνικό δίκτυο επικοινωνίας. Βρισκόμαστε στα αρχικά στάδια αυτού που θα αποτελέσει ουσιαστική τομή για τη ζωή των περισσότερων ανθρώπων -κάτι ανάλογο με το τηλέφωνο».
Playboy, 1985
Για την εργασία
«Η δουλειά σου θα καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα της ζωής σου και ο μόνος τρόπος να είσαι αισθάνεσαι ικανοποιημένος είναι να κάνεις μια δουλειά που θα τη θεωρείς σπουδαία. Εάν δεν την έχεις βρει ακόμη, συνέχισε να ψάχνεις. Μην συμβιβάζεσαι. Όπως με όλα τα ζητήματα της καρδιάς, όταν τη βρεις θα το καταλάβεις. Και όμως κάθε σπουδαία σχέση, θα γίνεται ολοένα καλύτερη όσο περνούν τα χρόνια. Γι αυτό, συνέχισε να ψάχνεις μέχρι να τη βρεις. Μην συμβιβάζεσαι».
Εναρκτήριος λόγος στο Στράτφορντ, 2005
lifo
σημαντικό πράγμα που μένει είναι η ζωή. Το να θυμάται κανείς ότι πρόκειται να πεθάνει είναι ο καλύτερος τρόπος που ξέρω για να αποφύγει την παγίδα ότι έχει κάτι να χάσει. Είμαστε ήδη γυμνοί, δεν υπάρχει λόγος να μην ακολουθούμε την καρδιά μας».
Ομιλία στο Πανεπιστήμιο του Στράτφορντ, 2005
Για τον Macintosh
«Δεν νομίζω πως έχω δουλέψει ποτέ ξανά τόσο σκληρά για κάτι, αλλά το να δουλεύω για τον Macintosh ήταν η καλύτερη εμπειρία της ζωής μου -το ίδιο θα πουν και όλοι οι άλλοι που δούλεψαν για το Macintosh. Κανείς μας δεν ήθελε να τον παρουσιάσει στο τέλος γιατί αισθανόμασταν ότι μόλις φύγει από τα χέρια μας δεν θα μας ανήκει πια».
«Όταν τελικά τον παρουσιάσαμε στη συνέλευση των μετόχων, όλοι στο ακροατήριο σηκώθηκαν όρθιοι και χειροκροτούσαν για πέντε λεπτά. Κανείς από την ομάδα δεν μπορούσε να πιστέψει ότι είχαμε επιτέλους τελειώσει. Όλοι ξεσπάσαμε σε κλάματα».
Περιοδικό Playboy, 1985
Για τους πελάτες
«Τίποτα δεν μου φτιάχνει περισσότερο την ημέρα από το να λαμβάνω ένα email από κάποιον άγνωστο που μόλις αγόρασε ένα iPad στη Βρετανία και μου εξηγεί γιατί είναι το καλύτερο αντικείμενο που έχει αγοράσει ποτέ. Αυτό μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω. Αυτό με κράτησε πριν από πέντε χρόνια [όταν έγινε η διάγνωση του καρκίνου], αυτό με κράτησε πριν από 10 χρόνια που έκλεισαν σχεδόν όλες οι πόρτες. Και αυτό θα με κρατήσει άλλα πέντε χρόνια από σήμερα ό,τι και να συμβεί».
Συνέδριο AllThingsD, 2010
Για την τεχνολογία
«Πιστεύουμε ότι ο Mac θα κάνει άπειρες πωλήσεις, αλλά δεν τον δημιουργήσαμε για κάποιον άλλον -τον δημιουργήσαμε για εμάς τους ίδους. Εμείς ήμασταν εκείνοι που θα κρίναμε εάν ήταν καλός ή όχι. Δεν βγήκαμε να κάνουμε έρευνα αγοράς. Θέλαμε να δημιουργήσουμε τον καλύτερο δυνατό υπολογιστή.
«Όταν είσαι ξυλουργός και φτιάχνεις μια όμορφη συρταριέρα, δεν θα βάλεις ένα κόντρα πλακέ στην πλάτη της, ακόμη και εάν ξέρεις ότι θα ακουμπήσει στον τοίχο και δεν θα φαίνεται. Εσύ θα το ξέρεις ότι είναι εκεί και για αυτό θα βάλεις και στην πλάτη ένα όμορφο ξύλο. Για να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ, θα πρέπει η αισθητική και η ποιότητα να ακολουθούν τη δουλειά σου από την αρχή ως το τέλος»
Περιοδικό Playboy, 1985
Για την απλότητα
«Ένα από τα μάντρα μου είναι η αφοσίωση και η απλότητα. Το απλό μπορεί να είναι πιο δύσκολο από το περίπλοκο: πρέπει να δουλέψεις σκληρά για να μπορέσεις να σκεφτείς καθαρά και να δημιουργήσεις κάτι απλό. Στο τέλος, όμως, σε αποζημιώνει γιατί όταν φτάσεις σε αυτό το επίπεδο μπορείς να κινήσεις γη και ουρανό».
Business Week, 1998
Για τα χρήματα
«Δεν με ενδιαφέρει να είμαι ο πλουσιότερος άνθρωπος. Αυτό που έχει σημασία για μένα είναι να πέφτω στο κρεβάτι το βράδυ και να σκέφτομαι ότι δημιουργήσαμε κάτι υπέροχο»
Wall Street Journal, 1993
Για τις νέες εταιρείες του διαδικτύου
«Το πρόβλημα με τη μανία δημιουργίας εταιρειών στο διαδίκτυο δεν είναι ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι φτιάχνουν εταιρείες αλλά το ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν είναι προσηλωμένοι σε αυτό. Αυτό είναι λογικό, καθώς υπάρχουν πολλές στιγμές απόγνωσης και οδύνης -όταν πρέπει να απολύσεις υπαλλήλους, να ακυρώσεις πράγματα ή να αντιμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις. Τότε είναι που ανακαλύπτεις ποιος είσαι και ποιες είναι οι αρχές σου».
«Όταν, λοιπόν, αυτοί οι άνθρωποι ξεπουλάνε, παρότι γίνονται ζάμπλουτοι, στερούν από τον εαυτό τους την πιο σημαντική ίσως εμπειρία επιβράβευσης ολόκληρης της ζωής τους. Χωρίς αυτή, ίσως να μην ανακαλύψουν ποτέ τις πραγματικές τους αξίες ή να μην μπορέσουν ποτέ να δουν τον νέο πλούτο που δημιούργησαν στις σωστές διαστάσεις του»
Fortune magazine, 2000
Για τη σχεδίαση
«Κάποιοι θεωρούν ότι η σχεδίαση έχει να κάνει με την εμφάνιση. Εάν, όμως, ψάξεις βαθύτερα, συνειδητοποιείς ότι έχει να κάνει με τη λειτουργικότητα. Η σχεδίαση του Mac δεν έχει να κάνει με την εμφάνισή του, αν και μετράει και αυτή. Πάνω απ όλα, όμως, είχε να κάνει με το πώς λειτουργεί. Για να σχεδιάσεις κάτι πραγματικά καλά, πρέπει να το χεις. Πρέπει να κατανοείς το αντικείμενο εις βάθος. Πρέπει να αφοσιωθείς με πάθος σε κάτι για να το γνωρίσεις σε βάθος και να το πλάσεις -όχι απλώς να το πετάξεις στον φούρνο. Οι περισσότεροι δεν αφιερώνουν χρόνο σε αυτό».
Wired magazine, 1994
Για την Apple
«Η θέση μου όταν γύρισα στην Apple ήταν ότι ο κλάδος μας είχε πέσει σε κώμα. Μου θύμιζε το Ντιτρόιτ τη δεκαετία του 1970, όταν τα αμερικανικά αυτοκίνητα θύμιζαν βάρκες με ρόδες».
Fortune magazine 2000
Για την καινοτομία
«Η καινοτομία έρχεται όταν οι άνθρωποι συναντιούνται στους διαδρόμους ή τηλεφωνιούνται στις 10.30 το βράδυ επειδή τους ήρθε μια καινούργια ιδέα ή επειδή συνειδητοποίησαν κάτι που αλλάζει εντελώς τα δεδομένα στον τρόπο που σκεφτόμασταν πάνω σε ένα πρόβλημα. Η καινοτομία είναι το αποτέλεσμα των έκτακτων συναντήσεων έξι ανθρώπων, τους οποίους έχει καλέσει κάποιος που πιστεύει ότι ανακάλυψε το καλύτερο προϊόν όλων των εποχών και θέλει τη γνώμη των υπολοίπων.
«Η καινοτομία προκύπτει όταν λες όχι σε 1.000 πράγματα για να βεβαιωθείς ότι δεν θα πάρεις τον λάθος δρόμο ή ότι δεν θα επιχειρήσεις να κάνεις υπερβολικά πολλά. Σκεφτόμαστε πάντα τις νέες αγορές στις οποίες μπορούμε να πάμε, αλλά μόνο λέγοντας όχι μπορείς να επικεντρωθείς σε αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά».
Business Week, 2004
Για τους προσωπικούς υπολογιστές
«Ο πιο σημαντικός λόγος για να αγοράσουν οι περισσότεροι υπολογιστή για το σπίτι τους είναι να τον συνδέσουν σε ένα εθνικό δίκτυο επικοινωνίας. Βρισκόμαστε στα αρχικά στάδια αυτού που θα αποτελέσει ουσιαστική τομή για τη ζωή των περισσότερων ανθρώπων -κάτι ανάλογο με το τηλέφωνο».
Playboy, 1985
Για την εργασία
«Η δουλειά σου θα καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα της ζωής σου και ο μόνος τρόπος να είσαι αισθάνεσαι ικανοποιημένος είναι να κάνεις μια δουλειά που θα τη θεωρείς σπουδαία. Εάν δεν την έχεις βρει ακόμη, συνέχισε να ψάχνεις. Μην συμβιβάζεσαι. Όπως με όλα τα ζητήματα της καρδιάς, όταν τη βρεις θα το καταλάβεις. Και όμως κάθε σπουδαία σχέση, θα γίνεται ολοένα καλύτερη όσο περνούν τα χρόνια. Γι αυτό, συνέχισε να ψάχνεις μέχρι να τη βρεις. Μην συμβιβάζεσαι».
Εναρκτήριος λόγος στο Στράτφορντ, 2005
lifo
0 σχόλια: