Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Να και ένα ευχάριστο: Μειώσεις τιµών στα ράφια

Μειώσεις στις τιµές βασικών προϊόντων φέρνει η κρίση στην αγορά. Η πτώση της ζήτησης από την πλευρά των καταναλωτών, που φτάνει ακόµα και το 10%, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να ρίξουν τις τιµές των προϊόντων τους. Την ίδια ώρα, η αποδοχή της πρότασης του υπουργείου Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας το προηγούµενο διάστηµα από 36 µεγάλες βιοµηχανίες και αλυσίδες σούπερ µάρκετ για µείωση των τιµών άλλαξε τους όρους του ανταγωνισµού.
Ανάπτυξης και

Σύµφωνα µε στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιµών, µια τετραµελής οικογένεια πλήρωνε για την αγορά 37 επώνυµων ειδών σούπερ µάρκετ από µεγάλη αλυσίδα µε πανελλαδικό δίκτυο, στις 20 Ιανουαρίου 2010, 84,43 ευρώ ενώ φέτος (έναν χρόνο µετά) πλήρωσε 76,17%, δηλαδή 9,42% λιγότερο.
Σε άλλη αλυσίδα, για την αγορά 37 παρόµοιων προϊόντων το συνολικό κόστος ήταν 86,68 ευρώ πέρυσι, ενώ φέτος είναι µειωµένο κατά 7,84% και διαµορφώνεται στα 79,89 ευρώ.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε ορισµένες κατηγορίες προϊόντων όπως τα γαλακτοκοµικά (γάλα, γιαούρτι) οι µειώσεις φτάνουν σε κάποιες περιπτώσεις ακόµα και το 20%, στον καφέ ξεπερνούν το 10%, στα είδη προσωπικής υγιεινής (σαµπουάν, οδοντόκρεµες κ.ά.) υπερβαίνουν το 30%, ενώ µειώσεις εµφανίζονται στα ελαιόλαδα έως και 10%, στα όσπρια 11%, στα ζυµαρικά 9%, στα αλλαντικά 27% και στις τιµές των αλεύρων φτάνουν ακόµα και το 20%.
Μείωση εµφανίζουν οι τιµές των τροφίµων και στο διάστηµα Οκτωβρίου 2010 - Φεβρουάριου 2011.
Ενδεικτικά, µια τετραµελής οικογένεια πλήρωνε τον περασµένο Οκτώβριο για την αγορά 28 συγκεκριµένων ειδών από γνωστή αλυσίδα σούπερ µάρκετ 127,53 ευρώ την εβδοµάδα, ενώ σήµερα το αντίστοιχο κόστος είναι 120 ευρώ, δηλαδή 5,9% φθηνότερα.
Οι µειώσεις τιµών, πάντως, διαφέρουν από το ένα σούπερ µάρκετ στο άλλο ενώ για τους καταναλωτές που αναζητούν καλύτερες τιµές υπάρχουν πλέον ευκαιρίες ηµέρας, καθώς οι µεγάλες αλυσίδες µειώνουν τις τιµές συγκεκριµένων προϊόντων για µία ηµέρα ακόµα και κατά 40%.
Στην εικόνα αυτή που παρουσιάζει η αγορά συνετέλεσε – εκτός από τη σηµαντική κάµψη των πωλήσεων των επιχειρήσεων – και η ανταπόκριση µεγάλων βιοµηχανιών τροφίµων και σούπερ µάρκετ στο κάλεσµα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης στα τέλη του περασµένου χρόνου για µείωση των τιµών, γεγονός που ως φαίνεται δηµιούργησε συνθήκες περαιτέρω ανταγωνισµού στην αγορά.
«Οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν και πιστεύουµε ότι και το επόµενο διάστηµα θα υπάρξουν και άλλες επιχειρήσεις που θα µειώσουν τις τιµές τους», δήλωσε ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Ντίνος Ρόβλιας, ο οποίος σηµειώνει ότι το υπουργείο συνεχίζει τις επαφές του µε τις επιχειρήσεις του κλάδου και παρακολουθεί τις εξελίξεις από τις αυξήσεις των διεθνών τιµών των πρώτων υλών.
Το υπουργείο σκοπεύει, όπως τονίζει ο κ. Ρόβλιας, να επεκτείνει το κάλεσµά του και σε άλλες επιχειρήσεις και άλλων κλάδων πέραν των τροφίµων και θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για να αντιµετωπίσει όσους θελήσουν να εκµεταλλευθούν κερδοσκοπικά τη συγκυρία από τις αυξήσεις των πρώτων υλών.
Δες και αυτό...

Βιομηχανικό παιδί...

Βιομηχανικό παιδί...
Νομίζω είμαι βιομηχανικό παιδί εγκλωβισμένο σε κήπους με ξεριζωμένους λωτούς, αγριολεμονιές και τριαντάφυλλα που αρνούνται να μεγαλώσουν. Υπάρχουν τέτοια, τριαντάφυλλα νάνοι.

Nueva Cosmo

Nueva Cosmo
Δεν είχες αλλάξει. Είχες απλά πάει σε άλλο τόπο. Σαν να αγνοούσες γύρω σου το ρουν της πόλης, τη φασαρία, εσύ ο πάντα άνθρωπος της εξοχής, που δεν την άντεχες καν, ούτε για μια ζωή, ούτε για μια στιγμή. Και κάπνιζες

Για τον Φ.Κάφκα (1883-1924)

Για τον Φ.Κάφκα (1883-1924)
Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην κανονικότητα και το παράλογο του κόσμου, πολύ λεπτή και άκρως επικίνδυνη, να την δεις, να την κατανοήσεις και τελικά να την περάσεις χωρίς να σε καταπιεί στο χάος της.

Μικρή ιστορία Κυριακής

Μικρή ιστορία Κυριακής
Τα πιο ωραία μπαρ του κόσμου, είναι αυτά που δεν πήγα ακόμη. Δεν ξέρω πόση νεότητα πρέπει να ξοδευτεί ακόμη σε ωραίες, ξύλινες, στοργικές μπάρες, με λευκά ποτά και μαύρες μπύρες από την Ιρλανδία,

Βγες μ΄ένα κορίτσι που δεν διαβάζει...

Βγες μ΄ένα κορίτσι που δεν διαβάζει...
Βγες ραντεβού με ένα κορίτσι που δεν διαβάζει. Ανακάλυψε την στη μελαγχολική ζοφερότητα ενός μπαρ του συρμού, ή στο καπνισμένο, ιδρωμένο και αλκοολούχο χώρο ενός club

"Μην προσπαθείς"

"Μην προσπαθείς"
Ο Τσαρλς Μπουκόφσκι, πέθανε στις 9 Μαρτίου του 1994 από Λευχαιμία στην Αμερική, μια χώρα που ποτέ δεν αγάπησε, γιατί και αυτή ποτέ δεν τον αγάπησε.

Ο γιος των Κράμερ

Ο γιος των Κράμερ
Οι απορίες μου εξαντλούνται σε χαζά ερωτήματα, πχ. τι απέγινε το πιτσιρίκι που έπαιζε στο Κράμερ εναντίον Κράμερ, γιατί ήταν όμορφο και με κάνει να αναρωτιέμαι.

Karl Marx (μικρή αναφορά για μια επέτειο)

Karl Marx (μικρή αναφορά για μια επέτειο)
Η διαλεκτική του Χέγκελ, που τόσο τον γοήτευσε στα νεανικά του χρόνια, στάθηκε η αφορμή για την ιστορικά διαρκώς αναθεωρήσιμη φιλοσοφία του, αυτός ο οποίος πρώτος απέρριψε

Το καλύτερο app που βρήκα

Το καλύτερο app που βρήκα
Το καλύτερο μακράν I-phone app, που έχω ανακαλύψει είναι το Urban Dictionary γιατί εκτός από το ότι είναι πολύ αστείο και με μοναδικούς ορισμούς, μαθαίνεις απίστευτη slag

What Art Would You Like To See Before You Die?

What Art Would You Like To See Before You Die?
Μπορεί η τελευταία επιθυμία να είναι και η σημαντικότερη στην ζωή ενός ανθρώπου, αν και προσωπικά πιστεύω ότι η επιθυμία που εκπληρώνεται πριν το τέλος, είναι η λιγότερο ικανή να προσφέρει ευτυχία.

Casablanca...

Casablanca...
Έβαλα ταινία. Καζαμπλάνκα. Μυθική με ατελείωτους σακατεμένους έρωτες. Θα την κοίταζα αλλά χθες, ήταν μια μεγάλη νύχτα που άκουσα πολλά πουλιά. Κάποτε ξύπναγα χαράματα
Από το Blogger.

Δημοφιλείς αναρτήσεις