Μεγάλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανακοίνωσε η Άννα Διαμαντοπούλου. Ωστόσο, η ανάγνωση της παρουσίασης του "νέου σχολείου" στο site του υπουργείου, μονο ασάφεια μας προκάλεσε. Και το μεγάλο ερωτηματικό, μπαίνει πάλι δίπλα
από την παιδεία στην Ελλάδα. Θα κόψουμε ποτέ τα φροντιστήρια;
Μάλλον όχι. Αν και τα μαθήματα μειώνονται αρκετά, σε 8 από 16 στην α' Λυκείου, σε 12 από 17 στην β' και σε 10 από 16 στην γ'τάξη, ο νέος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ, είναι μάλλον υψηλών απαιτήσεων, για μια γενιά που έμαθε στην τυφλή αποστήθηση και την ξερή παπαγαλία. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα νέο λανσάρισμα του συστήματος των δεσμών, όπου το ενδιαφέρον θα επικεντρώνεται σε κάποια βασικά μαθήματα, αφήνοντας στην άκρη το "ιδεώδες της γενικής παιδείας" που απέτυχε παταγωδώς με το προηγούμενο σύστημα...Ο νέος παράγοντας που κάνει την εμφάνισή του, είναι οι υποχρεωτικές εργασίες που οι μαθητές καλούνται να γράφουν ανά τετράμηνο. Και εκεί, φαίνεται είναι και το στοίχημα με τα φροντιστήρια, καθώς αυτές οι εργασίες θα είναι και μεγάλης σημασίας για την εισαγωγή στα ΑΕΙ...Την ίδια στιγμή, η γενική απόδοση σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, θα έχει σημασία για τις πανελλαδικές.Άρα, το φροντιστήριο φαντάζει πολύ πιο απαραίτητο. Γιατί ακόμη και αν χρειαστούν περίπου 5 χρόνια για να προσαρμοστούν οι συνηθισμένοι στην παπαγαλία μαθητές από το γυμνάσιο, να σκέφτονται κριτικά, οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μάλλον θα χρειαστούν μια ολόκληρη γενιά, για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα...Εν τω μεταξύ, θα έχουν παρέλθει μερικές ακόμη ανατροπές στα παιδαγωγικά νομοσχέδια. Το αποτέλεσμα, θα είναι πάντα η ανάπτυξη της παραπαιδείας. Επειδή το θέμα της εκπαίδευσης δεν είναι κομματικό, αλλά εθνικό, όλα αυτά δεν θα συνέβαιναν αν υπήρχε διακομματική επιτροπή για την παιδεία. Αλλά αυτά τα έχουν ξαναπεί πολλοί πριν από εμάς..Και έχουν γίνει και πολλοί αγώνες για τα εκπαιδευτικά. Η παιδεία στην Ελλάδα, ήταν, είναι και θα είναι για πολλά χρόνια, μια φάμπρικα, δουλεύουν πολλοί, λίγοι επωφελούνται...
0 σχόλια: