Μετά από χρονοβόρες διαδικασίες, οι οποίες έβαζαν τροχοπέδη στην δημιουργία υδατοδρομίων στη Μαγνησία, συζητείται επιτέλους στο Υπουργικό συμβούλιο το θέμα. Παρόλα αυτά, εξαιρείται το πιο απομακρυσμένο νησί των Σποράδων,
η Αλόννησος από το πλάνο του υπουργείου, καθώς, οι περιορισμοί του Natura μπλοκάρουν την δημιουργία υδατοδρομίου στο νησί...Έτσι, παρ όλες τις αντίθετες απόψεις, τόσο από επιχειρηματική-οικονομική σκοπιά, όσο και από οικολογική, φαίνεται πως παραμένουν τα εμπόδια στην σύνδεση των νησιών των Σποράδων με υδοπλάνα, προοπτική που θα λειτουργούσε ευεργετικά για τον τουρισμό και την οικονομία της περιοχής. Στην επιστολή που ακολουθεί, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, αναδεικνύει το ζήτημα και προτρέπει το υπουργείο σε άμεση ψήφιση του σχετικού νόμου, ώστε να μη χαθεί ακόμη μια τουριστική περίοδος.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
ΤΗΛ: 2413 506552-4
FAX: 2410 253734
Email:periferiarxis@thessaly.gov.gr
Λάρισα, 05-04-2011
Αρ. Πρωτ.
ΠΡΟΣ: κ. Δ. Ρέππα
Υπουργό Υποδομών
Μεταφορών & Δικτύων
ΘΕΜΑ: Επίσπευση διαδικασιών σχεδίου νόμου για τα Υδατοδρόμια
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Πληροφορηθήκαμε ότι η ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας θα απασχολήσει σύντομα το Υπουργικό Συμβούλιο. Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία εκπόνησης σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια από το υπουργείο Υποδομών, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Όπως ήδη γνωρίζετε στον Λιμένα Βόλου λειτουργεί υδατοδρόμιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε από ιδιωτική εταιρία, από τον Οκτώβρη του 2009 έως τον Μάρτιο του 2010, στη γραμμή Βόλου – Σκιάθου. Λόγω της ασάφειας του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου Ν. 3333/05 (ΦΕΚ 91 Α’/12-4-05) τα υδροπλάνα δεν μπορούσαν να προσθαλασσωθούν και να αποθαλασσωθούν στα υπόλοιπα νησιά των Β. Σποράδων, ενώ στη Σκιάθο (λόγω της μη ύπαρξης υδατοδρομίου) ήταν αναγκασμένα να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, καθιστώντας το κόστος της πτήσης ουσιαστικά ασύμφορο.
Μας βρίσκει σύμφωνους επίσης το γεγονός ότι πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου θα απαγορεύεται η προσθαλάσσωση υδροπλάνων σε περιοχές NATURA, κάτι το οποίο θα καταδικάσει την Αλόννησο θέτοντας την ουσιαστικά εκτός σύνδεσης. Εμείς κ. Υπουργέ ζητούμε:
1. Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων όπου αυτές υπήρχαν στο παρελθόν και να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων προκειμένου τα νησιά μας να επωφεληθούν από την λειτουργία των Υδροπλάνων”. Άλλωστε, έχει καταγραφεί σημαντικό ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια από τους φορείς του τουρισμού και του νησιωτικού χώρου, ενώ ισχυρά ονόματα της αγοράς έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για συμμετοχή στο εγχείρημα. Παρακαλούμε να φέρετε προς ψήφιση το νομοσχέδιο στη Βουλή πριν το Πάσχα ώστε μην χαθεί η ολόκληρη η επόμενη τουριστική περίοδος.
2. Να επιτραπεί η προσθαλάσσωση υδροπλάνων στην Αλόννησο, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε ζώνη NATURA καθώς δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να προσεγγίζουν το νησί υδροπλάνα, τα οποία έχουν πολύ μικρότερες εκπομπές ρύπων από τα επιβατηγά και τα εμπορικά πλοία. Ας σημειωθεί ότι στον Καναδά και τις ΗΠΑ το υδροπλάνο είναι από τα λίγα μέσα που επιτρέπονται από την νομοθεσία, για να εισέρχονται στα εθνικά πάρκα.
Κύριε Υπουργέ, οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν αντέχουν άλλες καθυστερήσεις και μια επιπλέον απώλεια εσόδων μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας. Είμαστε στη διάθεσή σας ώστε να βοηθήσουμε στην όποια κατεύθυνση επίσπευσης των διαδικασιών στην προσπάθειά σας.
η Αλόννησος από το πλάνο του υπουργείου, καθώς, οι περιορισμοί του Natura μπλοκάρουν την δημιουργία υδατοδρομίου στο νησί...Έτσι, παρ όλες τις αντίθετες απόψεις, τόσο από επιχειρηματική-οικονομική σκοπιά, όσο και από οικολογική, φαίνεται πως παραμένουν τα εμπόδια στην σύνδεση των νησιών των Σποράδων με υδοπλάνα, προοπτική που θα λειτουργούσε ευεργετικά για τον τουρισμό και την οικονομία της περιοχής. Στην επιστολή που ακολουθεί, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, αναδεικνύει το ζήτημα και προτρέπει το υπουργείο σε άμεση ψήφιση του σχετικού νόμου, ώστε να μη χαθεί ακόμη μια τουριστική περίοδος.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
ΤΗΛ: 2413 506552-4
FAX: 2410 253734
Email:periferiarxis@thessaly.gov.gr
Λάρισα, 05-04-2011
Αρ. Πρωτ.
ΠΡΟΣ: κ. Δ. Ρέππα
Υπουργό Υποδομών
Μεταφορών & Δικτύων
ΘΕΜΑ: Επίσπευση διαδικασιών σχεδίου νόμου για τα Υδατοδρόμια
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Πληροφορηθήκαμε ότι η ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας θα απασχολήσει σύντομα το Υπουργικό Συμβούλιο. Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία εκπόνησης σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια από το υπουργείο Υποδομών, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Όπως ήδη γνωρίζετε στον Λιμένα Βόλου λειτουργεί υδατοδρόμιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε από ιδιωτική εταιρία, από τον Οκτώβρη του 2009 έως τον Μάρτιο του 2010, στη γραμμή Βόλου – Σκιάθου. Λόγω της ασάφειας του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου Ν. 3333/05 (ΦΕΚ 91 Α’/12-4-05) τα υδροπλάνα δεν μπορούσαν να προσθαλασσωθούν και να αποθαλασσωθούν στα υπόλοιπα νησιά των Β. Σποράδων, ενώ στη Σκιάθο (λόγω της μη ύπαρξης υδατοδρομίου) ήταν αναγκασμένα να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, καθιστώντας το κόστος της πτήσης ουσιαστικά ασύμφορο.
Μας βρίσκει σύμφωνους επίσης το γεγονός ότι πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου θα απαγορεύεται η προσθαλάσσωση υδροπλάνων σε περιοχές NATURA, κάτι το οποίο θα καταδικάσει την Αλόννησο θέτοντας την ουσιαστικά εκτός σύνδεσης. Εμείς κ. Υπουργέ ζητούμε:
1. Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων όπου αυτές υπήρχαν στο παρελθόν και να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων προκειμένου τα νησιά μας να επωφεληθούν από την λειτουργία των Υδροπλάνων”. Άλλωστε, έχει καταγραφεί σημαντικό ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια από τους φορείς του τουρισμού και του νησιωτικού χώρου, ενώ ισχυρά ονόματα της αγοράς έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για συμμετοχή στο εγχείρημα. Παρακαλούμε να φέρετε προς ψήφιση το νομοσχέδιο στη Βουλή πριν το Πάσχα ώστε μην χαθεί η ολόκληρη η επόμενη τουριστική περίοδος.
2. Να επιτραπεί η προσθαλάσσωση υδροπλάνων στην Αλόννησο, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε ζώνη NATURA καθώς δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να προσεγγίζουν το νησί υδροπλάνα, τα οποία έχουν πολύ μικρότερες εκπομπές ρύπων από τα επιβατηγά και τα εμπορικά πλοία. Ας σημειωθεί ότι στον Καναδά και τις ΗΠΑ το υδροπλάνο είναι από τα λίγα μέσα που επιτρέπονται από την νομοθεσία, για να εισέρχονται στα εθνικά πάρκα.
Κύριε Υπουργέ, οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν αντέχουν άλλες καθυστερήσεις και μια επιπλέον απώλεια εσόδων μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας. Είμαστε στη διάθεσή σας ώστε να βοηθήσουμε στην όποια κατεύθυνση επίσπευσης των διαδικασιών στην προσπάθειά σας.
2 σχόλια:
Πήρα το θάρρος να σας ενοχλήσω γιατί η υπόθεση με τα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια έχει γίνει πια, κοροϊδία.
Μετά από τα 5 χρόνια που περιμέναμε να γίνει η νομοθεσία για τα υδατοδρόμια από την προηγούμενη κυβέρνηση και τη δημόσια διαβούλευση που έκανε η τωρινή τον Απρίλιο του 2010 και όλα ήταν έτοιμα, πάμε πάλι από την αρχή.
Σας επισυνάπτω τη είπε ο κ. Υφυπουργός στις 24 Μαρτίου.
Την Πέμπτη 24 Μαρτίου, στελέχη του ............. επισκέφτηκαν τον Υφυπουργό κ Σπύρο Βούγια και του έθεσαν θέματα Γεν Αεροπορίας. Η συνάντηση έγινε στη Θεσσαλονίκη, στο πολιτικό γραφείο του κ Υφυπουργού και διήρκεσε περίπου μία ώρα.
Σ αυτήν, εκτός από διάφορα άλλα θέματα, ο κ ..................... έθεσε το θέμα του σχεδίου νόμου περί Υδατοδρομίων
Ο κ Υπουργός δήλωσε ότι στο σχέδιο νόμου που ετοίμασε ο κ Σηφουνάκης, τον περασμένο Αύγουστο έγιναν «μικρές τροποποιήσεις». Ότι το τροποποιημένο σχέδιο Νόμου θα βγει σε νέα δημόσια διαβούλευση, πιθανόν τις πρώτες μέρες του Απριλίου. Η Δημόσια Διαβούλευση θα διαρκέσει για 10 μόνον ημέρες. Ελπίζεται ότι θα γίνει νόμος του Κράτους πριν να κλείσει η Βουλή, τον προσεχή Ιούνιο.
Ο κ ..................... εξήγησε στον Υπουργό, ότι ουσιαστικά χάνεται ολόκληρη η τουριστική περίοδος.
Ο κ Υπουργός είπε ότι δεν είναι μέσα στις δυνατότητες του, να αλλάξει ορισμένα πράγματα
Δεν καταλαβαίνουμε γιατί να γίνει εκ νέου δημόσια διαβούλευση και γιατί να αργήσει τόσο πολύ ο νόμος, αφού όλα είναι έτοιμα εδώ και πολλά χρόνια.
Το μόνο που βλέπουμε είναι ότι οι κύριοι που ασχολούνται με αυτό ή δεν έχουν ιδέα από υδροπλάνα η το κάνουν σκόπιμα για να μην υπάρξουν ποτέ υδροπλάνα στην Ελλάδα και χαλάσουν έτσι τα μονοπώλια των καραβιών.
Όταν μέσα στην οικονομική κρίση που βρισκόμαστε, οι επενδυτές που προσπαθούν να επενδύσουν και να ανοίξουν θέσεις εργασίας, βρίσκουν αντίπαλο το ίδιο το κράτος είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Ποια ανάπτυξη μπορούμε να έχουμε χωρίς επενδύσεις? Πως θα υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας? Πως θα είμαστε ανταγωνιστικοί στον τουρισμό? Πως θα βγάλουμε από τον αποκλεισμό τα νησιά μας?
Πως θα γίνουν όλα αυτά εάν το κράτος αντί να βοηθήσει βάζει εμπόδια?
Σας ευχαριστώ .
Θα μου επιτρέψετε να κάνω μερικές επισημάνσεις:
1. Είμαστε σύμφωνοι ότι σε περιοχές Natura μπορούν να ιδρυθούν υδατοδρόμια αφού εγκριθεί πρώτα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων η οποία θέλει το λιγότερο έξι μήνες.
2. Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας, charter,των αεροταξί και μεταφορά ασθενών. Το σχέδιο όμως, αναφέρει ότι απαγορεύεται η χρήση αυτών των υδάτινων πεδίων σε περιοχές NATURA.
Σε ότι αφορά την απαγόρευση των υδάτινων πεδίων σε περιοχές NATURA, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
1. Σύμφωνα με μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα υδροπλάνα ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τα πλοία και σκάφη αναψυχής. Υπάρχουν εκθέσεις Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Υδροπλάνων, από Ελλάδα (Βόλος), Σκοτία, Ιρλανδία, Καναδά, Αμερική, Μάλτα και Ιταλία, όπου επιβεβαιώνουν τι μη ρύπανση των υδροπλάνων. Μάλιστα στην Αμερική και Καναδά είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης που επιτρέπεται στα εθνικά πάρκα.
2. Σύμφωνα με το International Regulations for Preventing Collisions at Sea τα οποίο το έχει επικυρώσει και η Ελληνική Κυβέρνηση, θεωρεί τα υδροπλάνα, πλοία.
Με όλα τα παραπάνω θα ήθελα να ρωτήσω:
1. Πως πάνε τα επιβατικά και εμπορικά πλοία στα λιμάνια των νησιών που βρίσκονται μέσα σε περιοχές NATURA?
2. Έχουν όλα τα λιμάνια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων?
3. Εάν η νομοθεσία θεωρεί τα υδροπλάνα ως πλοία γιατί να μην μπορούν να μπουν στα λιμάνια που πάνε και τα άλλα πλοία?
4. Μήπως έχουν κάνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων οι εταιρείες που διαχειρίζονται εμπορικά και επιβατικά πλοία?
5. Με τι μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων πετούν τα ελικόπτερα σε όλα τα νησιά?
6. Έχουν μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα ελικοδρόμια?