Μετά τα μεταμεσονύχτια κρόουλ του Alter, με αγωνία περιμέναμε το αποψινό δελτίο ειδήσεων, για να δούμε τελικά το μυθικό Ερμής 2, ιδιοκτησίας Γιάννη Αλαφούζου...Το είδαμε, αν και περιμέναμε κάτι περισσότερο από την άποψη των αποκαλύψεων...Δεν απογοητευόμαστε όμως γιατί σύμφωνα με το κ. Κουρή, που είναι παλιά καραβάνα στο είδος, "έρχονται και κασέτες"...Αναμένουμε ξύπνιοι μέχρι αργά για νέα κρόουλ...
"Δεν είναι σίγουρα το πιο όμορφο σκάφος στον κόσμο για πολλούς, το αντίθετο μάλιστα λένε αυτοί που δεν ξέρουν, είναι όμως το πιο γρήγορο στον κόσμο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή και ανήκει σε έλληνα.
Ιδιοκτήτης του ο ισχυρός άνδρας του ΣΚΑΙ και της «Καθημερινής» κ. Γιάννης Αλαφούζος, ο οποίος απολαμβάνει εδώ και λίγους μήνες την απίστευτη ταχύτητα του «Ερμής 2», η οποία φτάνει τους 56 κόμβους!
Πλωτά παλάτια, θαλάσσιες ατλαντίδες, ή απλά υπερπολυτελή σκάφη είναι οι κατά καιρούς και κατά συνθήκες χαρακτηρισμοί που συνήθως δίνονται στις κινητές θαλάσσιες περιουσίες γνωστών και λιγότερο γνωστών κροίσων.
Γιοτ που ανταγωνίζονται για τη χλιδή, το μέγεθος, ή την αξία, στοιχεία άλλωστε που κάνουν τον ιδιοκτήτη τους να υπερηφανεύεται κάθε φορά που «δένει» σε κάποιο λιμάνι.
Και μπορεί ο ανταγωνισμός για το παραπάνω τρίπτυχο να αφήνει κάποιους να προβάλλουν την δικαιολογία του υποκειμενικού, η ταχύτητα όμως δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Για το λόγο αυτό άλλωστε το «Ερμής 2» του Γιάννη Αλαφούζου αποτελεί τον απόλυτο κυρίαρχο των θαλασσών, έναν υπερπολυτελή «σπρίντερ» των κυμάτων με ισχύ 12 χιλιάδων αλόγων, που οι πληροφορίες λένε ότι κόστισε στον τυχερό ιδιοκτήτη του, ένα ποσό της τάξης των δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ιδανικός συνδυασμός.
Οι διαστάσεις , το βάρος αλλά και η ταχύτητα που μπορεί να πιάσει αφήνει ακόμα και τους ανίδεους άφωνους. Με μήκος 37 μέτρα, το βάρος του είναι 97 τόνοι και η ταχύτητα του αγγίζει τους 56 κόμβους τη στιγμή που τα άλλα σκάφη φτάνουν μέχρι τους 20 κόμβους. Ο «Ερμής 2», αποτελεί το πιο γρήγορο αλλά και πολυτελές γιοτ των τελευταίων ετών.
Άνθρωπος της …αδρεναλίνης, ο κ. Αλαφούζος λατρεύει την θάλασσα, έχει συμμετάσχει πολλές φορές σε αγώνες όπως το «Ράλι Αιγαίου», έχει κερδίσει κύπελλα και λατρεύει την ταχύτητα, ενώ αποφεύγει την επίδειξη, γι αυτό άλλωστε ελάχιστοι γνωρίζουν για το καινούριο του απόκτημα.
Ως πρώτο μέλημα τη δημιουργία ενός σκάφους το οποίο θα συνδύαζε την πολυτέλεια ενός γιοτ με την ταχύτητα ενός ταχύπλοου. Για τον λόγο αυτό κλήθηκαν οι καλύτεροι σχεδιαστές ταχυπλόων, οι οποίοι είναι Νεοζηλανδοί, αλλά και οι καλύτεροι σχεδιαστές γιοτ που ήρθαν από την Γηραιά Αλβιώνα. Οι δυο ομάδες συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τον «Ερμή 2», ένα σκάφος που κρατάει την λιτή εξωτερική εμφάνισή του και δεν θυμίζει σε τίποτε ότι πρόκειται για μια πλωτή …Φεράρι. Η ανάγκη μάλιστα για ταχύτητα καθόρισε όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους του Ερμή, όπως το είδος των μηχανών, την εξωτερική γραμμή την εσωτερική διακόσμηση ακόμα και το είδος των θέσεων- καθισμάτων της γέφυρας.
Επιπλέον οι ειδικοί δημιούργησαν μια μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμων, δίνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα στο σκάφος την δυνατότητα να διανύει 2.300 περισσότερα ναυτικά μίλια τη στιγμή που ταξιδεύει με 30 κόμβους.
Έχει σχεδιαστεί μάλιστα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να έχει την ικανότητα να ταξιδεύει με άνεση και σταθερότητα σε οποιαδήποτε θάλασσα και κάτω από οποιαδήποτε συνθήκες.
Οι 56 κόμβοι κα η Καραϊβική!
Η κατασκευαστική εταιρεία, McMullen and Wing, που ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία του Ερμή, κατάφερε να χρησιμοποιήσει μια νέα πιο εξελιγμένη τεχνολογία που συνήθως εφαρμόζεται σε αγωνιστικά σκάφη, για να αγγίξει το όριο των 55 κόμβων.
Όταν όμως οι έμπειροι κατασκευαστές κατάφεραν να αγγίξουν αυτό το όριο και μετά από έγκριση του ιδιοκτήτη, αποφάσισαν να δοκιμάσουν να σπάσουν τα «δεσμά» των 55 και να ανοίξουν …πανιά για τους 56 κόμβους.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της κατασκευαστικής εταιρείας Ντέιντ Πόρτερ, ο κ. Αλαφούζος ήθελε να αυξήσουν την ταχύτητα και να φτάσουν τους 56 κόμβους, κάτι που στο μυαλό των περισσοτέρων εμπλεκομένων στην κατασκευή φάνταζε ως κάτι ακατόρθωτο. Ωστόσο με τα νέα επιτεύγματα της τεχνολογίας αλλά και με την γνώση των Νεοζηλανδών, οι ειδικοί κατάφεραν και δημιούργησαν το πρώτο γιοτ που πλέει με 56 κόμβους.
Παρά το γεγονός ότι οι μηχανές του σκάφους έχουν ισχύ12 χιλιάδες άλογα, και η ηχομόνωση δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, τα επίπεδα του θορύβου από τις μηχανές είναι σχεδόν μηδενικά και οι επιβάτες μπορούν να μιλούν χωρίς να χρειάζεται να φωνάζουν. Ο λόγος που οι ειδικοί δεν τοποθέτησαν στη μεγαλύτερη επιφάνεια του σκάφους ηχομόνωση ήταν γιατί ήθελαν να μειώσουν το βάρος του ώστε να μπορεί το γιοτ να αυξάνει εύκολα ταχύτητα
Όσο για το design του σκάφους δεν θα μπορούσε παρά να είναι απλό και κομψό. Εντυπωσιακό είναι το «πιλοτήριο» του Ερμή, όπου εκτός από τα υπερσύγχρονα όργανα πλοήγησης διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένες θέσεις που μειώνουν τους κραδασμούς που δέχεται το σώμα από τα κύματα.
Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο λιτό και λειτουργικό, κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται σε τέτοιου είδους σκάφη, στα οποία η υπερβολή είναι συνήθως απαραίτητη. Ωστόσο στο εν λόγω σκάφος, δεν θα δει κανείς μαρμάρινα πατώματα, ξύλινες βαριές σκάλες και γυάλινα ασανσέρ αλλά μια λιτή διακόσμηση που θυμίζει περισσότερο ένα απλό παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής, παρά ένα πολυτελές σκάφος. Αυτό ήταν ούτως ή άλλως και το αίτημα του κ. Αλαφούζου, ο οποίος είχε τονίσει στους διακοσμητές ότι θέλει το εσωτερικό του να είναι όσο πιο απλό γίνεται.
Αν και το σκάφος έχει μήκος 37 μέτρα, η διαρρύθμιση του είναι απλή, με δυο καταστρώματα και μια γέφυρα. Οι επισκέπτες εισέρχονται συνήθως από την πλαϊνή πόρτα που οδηγεί κατευθείαν στο σαλόνι, το οποίο και αυτό ακολουθεί την απλή διακόσμηση του υπόλοιπου σκάφους. Οι αποχρώσεις του σαλονιού είναι στο κρεμ και οι καναπέδες είναι δερμάτινοι, ενώ στο πάτωμα βρίσκεται ένα πολύχρωμο χαλί με κύριο χρώμα το μπλε για να θυμίζει Καραϊβική.
Με θέα στο πέλαγος
Η τραπεζαρία δέκα ατόμων σε ορθογώνιο σχήμα είναι τοποθετημένη κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να βλέπουν τη θέα έξω από το σκάφος. Ακριβώς μπροστά από την τραπεζαρία βρίσκεται μια σπειροειδή σκάλα η οποία οδηγεί κάτω στις 2 καμπίνες που υπάρχουν για τους φιλοξενούμενους. Οι δυο αυτές καμπίνες μπορούν άνετα να φιλοξενήσουν μια τετραμελή οικογένεια καθώς ακόμα και το πάτωμα είναι σχεδιασμένο ώστε να μην φθείρεται από την άμμο το αλάτι και το νερό. Στο ίδιο κατάστρωμα βρίσκεται και η καμπίνα του ιδιοκτήτη που εκτείνεται στα 6.5 μέτρα.
Μπροστά από την καμπίνα του ιδιοκτήτη βρίσκονται οι καμπίνες του πληρώματος.
Και επειδή η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά όλες οι καμπίνες είναι εξοπλισμένες με τηλεόραση καθώς και με έναν ειδικό σύστημα προβολής ταινιών το οποίο διαθέτει ηχοσύστημα Dolby surround.
Αυτό που συμβαίνει, τις περισσότερες φορές που σχεδιάζονται τέτοιου είδους υπερπολυτελή γιοτ είναι ότι οι ειδικοί της ναυπηγικής, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το σχεδιασμό του σκάφους, έρχονται σε αντιπαράθεση με τις προτιμήσεις του πελάτη. Οι πρώτοι θέλουν να κρατήσουν το βάρος του σκάφους όσο το δυνατόν λιγότερο, ενώ ο δεύτερος θέλει να «φορτώσει» το γιοτ του με ότι μπορεί. Η περίπτωση όμως του «Ερμής 2» αποτελεί εξαίρεση καθώς ο κ. Αλαφούζος έχει πολυετή εμπειρία με τέτοιου είδους σκάφη και ενεπλάκη βασιζόμενος στην γνώση του τόσο στον σχεδιασμό του όσο και στην διακόσμησή του ταχύτερου σκάφους στον κόσμο."
το άρθρο παρουσίασης του Ερμής 2, το βρήκαμε στο marinews.gr
"Δεν είναι σίγουρα το πιο όμορφο σκάφος στον κόσμο για πολλούς, το αντίθετο μάλιστα λένε αυτοί που δεν ξέρουν, είναι όμως το πιο γρήγορο στον κόσμο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή και ανήκει σε έλληνα.
Ιδιοκτήτης του ο ισχυρός άνδρας του ΣΚΑΙ και της «Καθημερινής» κ. Γιάννης Αλαφούζος, ο οποίος απολαμβάνει εδώ και λίγους μήνες την απίστευτη ταχύτητα του «Ερμής 2», η οποία φτάνει τους 56 κόμβους!
Πλωτά παλάτια, θαλάσσιες ατλαντίδες, ή απλά υπερπολυτελή σκάφη είναι οι κατά καιρούς και κατά συνθήκες χαρακτηρισμοί που συνήθως δίνονται στις κινητές θαλάσσιες περιουσίες γνωστών και λιγότερο γνωστών κροίσων.
Γιοτ που ανταγωνίζονται για τη χλιδή, το μέγεθος, ή την αξία, στοιχεία άλλωστε που κάνουν τον ιδιοκτήτη τους να υπερηφανεύεται κάθε φορά που «δένει» σε κάποιο λιμάνι.
Και μπορεί ο ανταγωνισμός για το παραπάνω τρίπτυχο να αφήνει κάποιους να προβάλλουν την δικαιολογία του υποκειμενικού, η ταχύτητα όμως δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Για το λόγο αυτό άλλωστε το «Ερμής 2» του Γιάννη Αλαφούζου αποτελεί τον απόλυτο κυρίαρχο των θαλασσών, έναν υπερπολυτελή «σπρίντερ» των κυμάτων με ισχύ 12 χιλιάδων αλόγων, που οι πληροφορίες λένε ότι κόστισε στον τυχερό ιδιοκτήτη του, ένα ποσό της τάξης των δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ιδανικός συνδυασμός.
Οι διαστάσεις , το βάρος αλλά και η ταχύτητα που μπορεί να πιάσει αφήνει ακόμα και τους ανίδεους άφωνους. Με μήκος 37 μέτρα, το βάρος του είναι 97 τόνοι και η ταχύτητα του αγγίζει τους 56 κόμβους τη στιγμή που τα άλλα σκάφη φτάνουν μέχρι τους 20 κόμβους. Ο «Ερμής 2», αποτελεί το πιο γρήγορο αλλά και πολυτελές γιοτ των τελευταίων ετών.
Άνθρωπος της …αδρεναλίνης, ο κ. Αλαφούζος λατρεύει την θάλασσα, έχει συμμετάσχει πολλές φορές σε αγώνες όπως το «Ράλι Αιγαίου», έχει κερδίσει κύπελλα και λατρεύει την ταχύτητα, ενώ αποφεύγει την επίδειξη, γι αυτό άλλωστε ελάχιστοι γνωρίζουν για το καινούριο του απόκτημα.
Ως πρώτο μέλημα τη δημιουργία ενός σκάφους το οποίο θα συνδύαζε την πολυτέλεια ενός γιοτ με την ταχύτητα ενός ταχύπλοου. Για τον λόγο αυτό κλήθηκαν οι καλύτεροι σχεδιαστές ταχυπλόων, οι οποίοι είναι Νεοζηλανδοί, αλλά και οι καλύτεροι σχεδιαστές γιοτ που ήρθαν από την Γηραιά Αλβιώνα. Οι δυο ομάδες συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τον «Ερμή 2», ένα σκάφος που κρατάει την λιτή εξωτερική εμφάνισή του και δεν θυμίζει σε τίποτε ότι πρόκειται για μια πλωτή …Φεράρι. Η ανάγκη μάλιστα για ταχύτητα καθόρισε όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους του Ερμή, όπως το είδος των μηχανών, την εξωτερική γραμμή την εσωτερική διακόσμηση ακόμα και το είδος των θέσεων- καθισμάτων της γέφυρας.
Επιπλέον οι ειδικοί δημιούργησαν μια μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμων, δίνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα στο σκάφος την δυνατότητα να διανύει 2.300 περισσότερα ναυτικά μίλια τη στιγμή που ταξιδεύει με 30 κόμβους.
Έχει σχεδιαστεί μάλιστα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να έχει την ικανότητα να ταξιδεύει με άνεση και σταθερότητα σε οποιαδήποτε θάλασσα και κάτω από οποιαδήποτε συνθήκες.
Οι 56 κόμβοι κα η Καραϊβική!
Η κατασκευαστική εταιρεία, McMullen and Wing, που ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία του Ερμή, κατάφερε να χρησιμοποιήσει μια νέα πιο εξελιγμένη τεχνολογία που συνήθως εφαρμόζεται σε αγωνιστικά σκάφη, για να αγγίξει το όριο των 55 κόμβων.
Όταν όμως οι έμπειροι κατασκευαστές κατάφεραν να αγγίξουν αυτό το όριο και μετά από έγκριση του ιδιοκτήτη, αποφάσισαν να δοκιμάσουν να σπάσουν τα «δεσμά» των 55 και να ανοίξουν …πανιά για τους 56 κόμβους.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της κατασκευαστικής εταιρείας Ντέιντ Πόρτερ, ο κ. Αλαφούζος ήθελε να αυξήσουν την ταχύτητα και να φτάσουν τους 56 κόμβους, κάτι που στο μυαλό των περισσοτέρων εμπλεκομένων στην κατασκευή φάνταζε ως κάτι ακατόρθωτο. Ωστόσο με τα νέα επιτεύγματα της τεχνολογίας αλλά και με την γνώση των Νεοζηλανδών, οι ειδικοί κατάφεραν και δημιούργησαν το πρώτο γιοτ που πλέει με 56 κόμβους.
Παρά το γεγονός ότι οι μηχανές του σκάφους έχουν ισχύ12 χιλιάδες άλογα, και η ηχομόνωση δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, τα επίπεδα του θορύβου από τις μηχανές είναι σχεδόν μηδενικά και οι επιβάτες μπορούν να μιλούν χωρίς να χρειάζεται να φωνάζουν. Ο λόγος που οι ειδικοί δεν τοποθέτησαν στη μεγαλύτερη επιφάνεια του σκάφους ηχομόνωση ήταν γιατί ήθελαν να μειώσουν το βάρος του ώστε να μπορεί το γιοτ να αυξάνει εύκολα ταχύτητα
Όσο για το design του σκάφους δεν θα μπορούσε παρά να είναι απλό και κομψό. Εντυπωσιακό είναι το «πιλοτήριο» του Ερμή, όπου εκτός από τα υπερσύγχρονα όργανα πλοήγησης διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένες θέσεις που μειώνουν τους κραδασμούς που δέχεται το σώμα από τα κύματα.
Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο λιτό και λειτουργικό, κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται σε τέτοιου είδους σκάφη, στα οποία η υπερβολή είναι συνήθως απαραίτητη. Ωστόσο στο εν λόγω σκάφος, δεν θα δει κανείς μαρμάρινα πατώματα, ξύλινες βαριές σκάλες και γυάλινα ασανσέρ αλλά μια λιτή διακόσμηση που θυμίζει περισσότερο ένα απλό παραθαλάσσιο σπίτι της Καραϊβικής, παρά ένα πολυτελές σκάφος. Αυτό ήταν ούτως ή άλλως και το αίτημα του κ. Αλαφούζου, ο οποίος είχε τονίσει στους διακοσμητές ότι θέλει το εσωτερικό του να είναι όσο πιο απλό γίνεται.
Αν και το σκάφος έχει μήκος 37 μέτρα, η διαρρύθμιση του είναι απλή, με δυο καταστρώματα και μια γέφυρα. Οι επισκέπτες εισέρχονται συνήθως από την πλαϊνή πόρτα που οδηγεί κατευθείαν στο σαλόνι, το οποίο και αυτό ακολουθεί την απλή διακόσμηση του υπόλοιπου σκάφους. Οι αποχρώσεις του σαλονιού είναι στο κρεμ και οι καναπέδες είναι δερμάτινοι, ενώ στο πάτωμα βρίσκεται ένα πολύχρωμο χαλί με κύριο χρώμα το μπλε για να θυμίζει Καραϊβική.
Με θέα στο πέλαγος
Η τραπεζαρία δέκα ατόμων σε ορθογώνιο σχήμα είναι τοποθετημένη κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να βλέπουν τη θέα έξω από το σκάφος. Ακριβώς μπροστά από την τραπεζαρία βρίσκεται μια σπειροειδή σκάλα η οποία οδηγεί κάτω στις 2 καμπίνες που υπάρχουν για τους φιλοξενούμενους. Οι δυο αυτές καμπίνες μπορούν άνετα να φιλοξενήσουν μια τετραμελή οικογένεια καθώς ακόμα και το πάτωμα είναι σχεδιασμένο ώστε να μην φθείρεται από την άμμο το αλάτι και το νερό. Στο ίδιο κατάστρωμα βρίσκεται και η καμπίνα του ιδιοκτήτη που εκτείνεται στα 6.5 μέτρα.
Μπροστά από την καμπίνα του ιδιοκτήτη βρίσκονται οι καμπίνες του πληρώματος.
Και επειδή η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά όλες οι καμπίνες είναι εξοπλισμένες με τηλεόραση καθώς και με έναν ειδικό σύστημα προβολής ταινιών το οποίο διαθέτει ηχοσύστημα Dolby surround.
Αυτό που συμβαίνει, τις περισσότερες φορές που σχεδιάζονται τέτοιου είδους υπερπολυτελή γιοτ είναι ότι οι ειδικοί της ναυπηγικής, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το σχεδιασμό του σκάφους, έρχονται σε αντιπαράθεση με τις προτιμήσεις του πελάτη. Οι πρώτοι θέλουν να κρατήσουν το βάρος του σκάφους όσο το δυνατόν λιγότερο, ενώ ο δεύτερος θέλει να «φορτώσει» το γιοτ του με ότι μπορεί. Η περίπτωση όμως του «Ερμής 2» αποτελεί εξαίρεση καθώς ο κ. Αλαφούζος έχει πολυετή εμπειρία με τέτοιου είδους σκάφη και ενεπλάκη βασιζόμενος στην γνώση του τόσο στον σχεδιασμό του όσο και στην διακόσμησή του ταχύτερου σκάφους στον κόσμο."
το άρθρο παρουσίασης του Ερμής 2, το βρήκαμε στο marinews.gr
0 σχόλια: