Γράφει ο Μ. Πατσού-Ζούμε σε μια χώρα με εξαιρετικά μεγάλη γραφειοκρατία στην δημόσια διοίκηση, μια πραγματικότητα που προκαλεί δυσμενείς παρενέργειες σε όσους θελήσουν να κάνουν μια μικρή ή μεγάλη επενδυτική κίνηση. Πολλά μπορούν
να αναφερθούν σαν προβλήματα, όμως τα σημαντικότερα είναι ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να πάρει τις απαραίτητες άδειες, η ύπαρξη πολλών συνυπεύθυνων για τις απαραίτητες εγκρίσεις (πολλές φορές, χιλιάδες υπογραφές αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα), είναι η έλλειψη αρμοδίων που είναι σε θέση να γνωρίζουν και να δίνουν απαντήσεις διεξόδους σε απορίες/προβλήματα υποψήφιων επενδυτών, είναι τα αντικρουόμενα συμφέροντα
Πρόσφατα βίωσα επιφανειακά ευτυχώς μια σχετική εμπειρία.
Έχω ένα αγροτεμάχιο αχρησιμοποίητο στην Καστοριά και σκεπτόμενος πως μπορώ να το αξιοποιήσω, σκέφτηκα να διερευνήσω την επιλογή του φωτοβολταϊκού πάρκου.
Γνώριζα ότι κάποιες περιοχές ήταν κορεσμένες, όποτε ήθελα να μάθω αρχικά για την περιοχή που με ενδιέφερε. Πόσο πιο απλό ερώτημα μπορεί κάποιος να θέσει.
Μπαίνω στο internet, στο site της ΔΕΗ, και έκανα τηλέφωνα σε 10 διαφορετικά καταστήματα της. Σε κανένα δεν απάντησαν. Πρώτη σφαλιάρα!
Αποφασίζω να πάω στο κοντινότερο κατάστημα της ΔΕΗ, στην Νίκαια. Αφού παρκάρω με δυσκολία, πηγαίνω στο ισόγειο του καταστήματος. Ο υπάλληλος μου είπε να απευθυνθώ στην συνάδελφό του στον 1ο όροφο. Εκεί ρωτάω μια άλλη υπάλληλο και μου λέει να πάω στον 1ο γραφείο που ήταν άδειο. Περιμένω μέχρι να έρθει η υπάλληλος, την ρωτάω για το θέμα μου. Η απάντηση της τελείως άσχετη. Μετά από συζήτηση κατάλαβα ότι η υπάλληλος δεν είχε ιδέα τι ήταν φωτοβολταϊκά πάρκα. Τελικά, αφού μίλησε με μια συνάδελφό της κατέληξαν στο ότι δεν είναι υπεύθυνοι για να μου απαντήσουν εκείνοι, αλλά έπρεπε να πάω στο κατάστημα Καμινίων .
Αποφασίζω να πάω στην ΔΕΗ Καμινίων. Για καλή μου τύχη εκεί μπόρεσα και πάρκαρα σχετικά εύκολα. Πηγαίνω στο ισόγειο απ όπου με παραπέμπουν στον 1ο όροφο. Ξαναρωτάω στον 1ο και με κατευθύνουν στις σκάλες δεξιά, τελευταίο γραφείο δεξιά. Εκεί επιτέλους βρίσκω τους υπεύθυνους. Ρωτάω για την περιοχή μου που με ενδιαφέρει, δεν είχαν καμία πληροφόρηση για να μου απαντήσουν. Μου είπαν να καλέσω το 10500 για να μάθω το τηλέφωνο της ΔΕΗ Καστοριάς απ όπου και θα πάρω απαντήσεις. Επιπλέον δεν γνώριζαν τίποτα για τα δικαιολογητικά που έπρεπε να συγκεντρώσω. Μου είπαν να επικοινωνήσω με κάποια τεχνική εταιρία η οποία και θα συντάξει τον φάκελο και θα με καλύψουν σε οποιαδήποτε απορία μου.
Ερωτήματα:
1)Γιατί το site της ΔΕΗ, μια δημόσιας υπηρεσίας έχει τηλέφωνα που δεν απαντάει κανείς; 2)Γιατί οι υπάλληλοι της ΔΕΗ δεν είναι ενημερωμένοι; Γιατί δεν υπάρχει ευελιξία, ο δημόσιος υπάλληλος δεν δουλεύει υποστηρικτικά στους πολίτες; 3)Γιατί δεν είναι σε θέση να παρέχουν εξυπηρέτηση όλα τα καταστήματα της ΔΕΗ; 4)Γιατί δεν υπήρχε έντυπο με τα δικαιολογητικά φακέλου; Γιατί έπρεπε να πάω σε μια τεχνική εταιρία για να εξυπηρετηθώ, να πληρώσω και να δεσμευτώ σε αυτήν την εταιρία για μια αίτηση που μπορεί η ΔΕΗ να μου απορρίψει ή να εγκρίνει μετά από πολύ χρόνο οπότε και θα αλλάξουν πιθανόν τα δεδομένα; 5)Γιατί υπάρχει τόσα χρόνια και συνεχίζει η έλλειψη παραγωγικότητας στο δημόσιο;
Τόση ταλαιπωρία για να πάρω τις πιο απλές πληροφορίες. Δεν μπήκα καν στη διαδικασία της επένδυσης. Τόση ανοργανωσιά! Η ευθύνη ανήκει περισσότερο σε αυτούς που διοικούν και λιγότερο στους εργαζόμενος. Αλήθεια πως τα μεγαλοστελέχοι της ΔΕΗ δικαιολογούν τους παχουλούς τους μισθούς; Τόσα χρόνια, τόσοι πέρασαν και δεν βρέθηκε ούτε ένας να αλλάξει αυτό το δυσκίνητο σύστημα; Υπάρχει μεγάλη άγνοια της ρίζας του προβλήματος και συνάμα αδιαφορία. Υπάρχει έλλειψη των βασικών. Πέρα από κάποιες γραφικές δηλώσεις, δεν τους απασχολεί σοβαρά το θέμα, δεν είναι στην ατζέντα τους. Είναι δυνατόν για μια τόσο απλή απάντηση να χάσω τόσο χρόνο; Δεν υπάρχει κανείς που να χρεωθεί έμπρακτα αυτήν την κατάσταση που βιώνει καθημερινά τόσος κόσμος, ώστε να ασχοληθεί σοβαρά, έστω και από φόβο, ο επόμενος;
να αναφερθούν σαν προβλήματα, όμως τα σημαντικότερα είναι ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να πάρει τις απαραίτητες άδειες, η ύπαρξη πολλών συνυπεύθυνων για τις απαραίτητες εγκρίσεις (πολλές φορές, χιλιάδες υπογραφές αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα), είναι η έλλειψη αρμοδίων που είναι σε θέση να γνωρίζουν και να δίνουν απαντήσεις διεξόδους σε απορίες/προβλήματα υποψήφιων επενδυτών, είναι τα αντικρουόμενα συμφέροντα
Πρόσφατα βίωσα επιφανειακά ευτυχώς μια σχετική εμπειρία.
Έχω ένα αγροτεμάχιο αχρησιμοποίητο στην Καστοριά και σκεπτόμενος πως μπορώ να το αξιοποιήσω, σκέφτηκα να διερευνήσω την επιλογή του φωτοβολταϊκού πάρκου.
Γνώριζα ότι κάποιες περιοχές ήταν κορεσμένες, όποτε ήθελα να μάθω αρχικά για την περιοχή που με ενδιέφερε. Πόσο πιο απλό ερώτημα μπορεί κάποιος να θέσει.
Μπαίνω στο internet, στο site της ΔΕΗ, και έκανα τηλέφωνα σε 10 διαφορετικά καταστήματα της. Σε κανένα δεν απάντησαν. Πρώτη σφαλιάρα!
Αποφασίζω να πάω στο κοντινότερο κατάστημα της ΔΕΗ, στην Νίκαια. Αφού παρκάρω με δυσκολία, πηγαίνω στο ισόγειο του καταστήματος. Ο υπάλληλος μου είπε να απευθυνθώ στην συνάδελφό του στον 1ο όροφο. Εκεί ρωτάω μια άλλη υπάλληλο και μου λέει να πάω στον 1ο γραφείο που ήταν άδειο. Περιμένω μέχρι να έρθει η υπάλληλος, την ρωτάω για το θέμα μου. Η απάντηση της τελείως άσχετη. Μετά από συζήτηση κατάλαβα ότι η υπάλληλος δεν είχε ιδέα τι ήταν φωτοβολταϊκά πάρκα. Τελικά, αφού μίλησε με μια συνάδελφό της κατέληξαν στο ότι δεν είναι υπεύθυνοι για να μου απαντήσουν εκείνοι, αλλά έπρεπε να πάω στο κατάστημα Καμινίων .
Αποφασίζω να πάω στην ΔΕΗ Καμινίων. Για καλή μου τύχη εκεί μπόρεσα και πάρκαρα σχετικά εύκολα. Πηγαίνω στο ισόγειο απ όπου με παραπέμπουν στον 1ο όροφο. Ξαναρωτάω στον 1ο και με κατευθύνουν στις σκάλες δεξιά, τελευταίο γραφείο δεξιά. Εκεί επιτέλους βρίσκω τους υπεύθυνους. Ρωτάω για την περιοχή μου που με ενδιαφέρει, δεν είχαν καμία πληροφόρηση για να μου απαντήσουν. Μου είπαν να καλέσω το 10500 για να μάθω το τηλέφωνο της ΔΕΗ Καστοριάς απ όπου και θα πάρω απαντήσεις. Επιπλέον δεν γνώριζαν τίποτα για τα δικαιολογητικά που έπρεπε να συγκεντρώσω. Μου είπαν να επικοινωνήσω με κάποια τεχνική εταιρία η οποία και θα συντάξει τον φάκελο και θα με καλύψουν σε οποιαδήποτε απορία μου.
Ερωτήματα:
1)Γιατί το site της ΔΕΗ, μια δημόσιας υπηρεσίας έχει τηλέφωνα που δεν απαντάει κανείς; 2)Γιατί οι υπάλληλοι της ΔΕΗ δεν είναι ενημερωμένοι; Γιατί δεν υπάρχει ευελιξία, ο δημόσιος υπάλληλος δεν δουλεύει υποστηρικτικά στους πολίτες; 3)Γιατί δεν είναι σε θέση να παρέχουν εξυπηρέτηση όλα τα καταστήματα της ΔΕΗ; 4)Γιατί δεν υπήρχε έντυπο με τα δικαιολογητικά φακέλου; Γιατί έπρεπε να πάω σε μια τεχνική εταιρία για να εξυπηρετηθώ, να πληρώσω και να δεσμευτώ σε αυτήν την εταιρία για μια αίτηση που μπορεί η ΔΕΗ να μου απορρίψει ή να εγκρίνει μετά από πολύ χρόνο οπότε και θα αλλάξουν πιθανόν τα δεδομένα; 5)Γιατί υπάρχει τόσα χρόνια και συνεχίζει η έλλειψη παραγωγικότητας στο δημόσιο;
Τόση ταλαιπωρία για να πάρω τις πιο απλές πληροφορίες. Δεν μπήκα καν στη διαδικασία της επένδυσης. Τόση ανοργανωσιά! Η ευθύνη ανήκει περισσότερο σε αυτούς που διοικούν και λιγότερο στους εργαζόμενος. Αλήθεια πως τα μεγαλοστελέχοι της ΔΕΗ δικαιολογούν τους παχουλούς τους μισθούς; Τόσα χρόνια, τόσοι πέρασαν και δεν βρέθηκε ούτε ένας να αλλάξει αυτό το δυσκίνητο σύστημα; Υπάρχει μεγάλη άγνοια της ρίζας του προβλήματος και συνάμα αδιαφορία. Υπάρχει έλλειψη των βασικών. Πέρα από κάποιες γραφικές δηλώσεις, δεν τους απασχολεί σοβαρά το θέμα, δεν είναι στην ατζέντα τους. Είναι δυνατόν για μια τόσο απλή απάντηση να χάσω τόσο χρόνο; Δεν υπάρχει κανείς που να χρεωθεί έμπρακτα αυτήν την κατάσταση που βιώνει καθημερινά τόσος κόσμος, ώστε να ασχοληθεί σοβαρά, έστω και από φόβο, ο επόμενος;
0 σχόλια: