Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Barca Mes Que En Club…

Γράφει ο spanios-Στα πλαίσια των συνεχόμενων αναμετρήσεων της Μπαρτσελόνα  με τη Ρεάλ Μαδρίτης οι οποίες αφήνουν την ποδοσφαιρική οικουμένη με κομμένη την ανάσα, το pornimpala κάνει μια ανάλυση πέρα από τις τέσσερις γωνίες του γηπέδου,
 πέρα από συστήματα και σκορ..
Τα περισσότερα τοπικά ντέρμπι ανά τον πλανήτη κρύβουν διαφορές που πέρα από το αθλητικό επίπεδο, παίρνουν πολιτική, ταξική ακόμα και θρησκευτική διάσταση.
Έτσι λοιπόν και το ισπανικό el classico της Μπαρτσελόνα και της Ρεάλ  Μαδρίτης έχει πολλά και ενδιαφέροντα ιστορικά γεγονότα που χρίζουν ιδιαίτερης μνείας, αλλά και σύγχρονα «επεισόδια» διαφορετικής κουλτούρας και φιλοσοφίας.
Καταρχήν οι τοπικιστικές διαφορές. Η μεν (Ρεάλ) η ομάδα της πρωτεύουσας Μαδρίτης σύσσωμου του Ισπανικού Βασιλείου.  Ομάδα που ανέκαθεν πατρόναρε ο βασιλιάς, η οποία είχε και την σχετική εύνοια του σε θεσμικά όργανα. Ποιος ξεχνά την περίφημη «αρπαγή» του Αλφρέντο Ντι Στέφανο το 1953. Και για τους αδαείς , πρόκειται για τον Αργεντινό αρχισκόρερ της ιστορίας της Ρεάλ, όπου μετά από παρέμβαση του δικτάτορα Φράνκο –ο οποίος βύθισε τη μισητή Μπάρτσα σε πέτρινα χρόνια- κατέληξε στην ομάδα της Μαδρίτης, αν και είχε προβάρει την φανέλα των «μπλαουγκράνα» της Καταλονίας. Το μεγαλύτερο ίσως παρεμβατικό σκάνδαλο της πολιτικής κατά του αθλητισμού, μια μεταγραφή που άλλαξε το ρου της ιστορίας αφού με τον οίστρο του Ντι Στέφανο η Ρεάλ κατέκτησε πέντε ευρωπαϊκούς τίτλους.
Η δε Μπαρτσελόνα, ομάδα της Βαρκελώνης πρωτεύουσας της Καταλονίας. Μια περιοχή με έντονο εθνικιστικό στοιχείο και τάσεις αυτονομίας και απόσπασης από το υπόλοιπο ισπανικό βασίλειο. Δική τους γλώσσα, δική τους σημαία, δείχνουν ασυμβίβαστοι με το συγκεντρωτισμό και την πλουτοκρατία της πρωτεύουσας.  Η ομάδα τους έχει σαν απόφθεγμα το περίφημο Més que un club (ελλ. Κάτι παραπάνω από ένας σύλλογος) δείχνει την αφοσίωση των κατοίκων στην Μπάρτσελόνα, το δικό τους «καμάρι».

Κατά δεύτερον με την έννοια των πολιτικών πεποιθήσεων οι Καταλανοί  με στρώματα από τη λαϊκή βάση καθώς και τους διανοούμενους της αριστεράς,  θεωρούσαν την ομάδα τους σύμβολο υπεράσπισης των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Η Μαδρίτη όπως προαναφέρεται, εκτός από πρωτεύουσα αποτέλεσε το προπύργιο της δικτατορίας του στρατηγού Φρανθίθκο Φράνκο (1939), με τις ολιγαρχικές αντιλήψεις να επισκιάζουν την πόλη.

Σε καθαρά αθλητικούς τομείς οι διαφορές μοιάζουν πιο πεζές αλλά και πάλι χρίζουν ιδιαίτερης αναφοράς και κριτικής.
Η Μπαρτσελόνα με τις ακαδημίες της, την θρυλική «Μασία» , έχει αυτή τη στιγμή όλα της τα αστέρια (Μέσι, Τσάβι, Ινιέστα, Πικέ , Πουγιόλ κ.α.) παράγωγα δημιουργήματα από τα σπλάχνα της. Το ολλανδικό μοντέλο του Γιόχαν  Κρόιφ, σαν παίκτης και αργότερα σαν προπονητής είναι μια αλληλουχία συστημάτων και πληροφοριών όπου οι αθλητές μαθαίνουν από παιδιά σε μικρή ηλικία και τα διδάσκονται μέχρι τη στιγμή ένταξης στην πρώτη ομάδα.  Ένας σύλλογος λοιπόν που δίνει ευκαιρίες στα «δικά της παιδιά». Ακόμα και οι προπονητές της (βλέπε Γκουαρντιόλα) αποτέλεσαν πρώτα αθλητές της ομάδας.
Δείχνει έτσι το δρόμο της επιτυχίας, μέσα από την εκμετάλλευση των τοπικών ταλέντων, την τελειοποίηση της προπόνησης και τις αξίες της συνεργασίας και της διαπαιδαγώγησης.
Μια ομάδα που αναβλύζει από υγεία, όπου έχει φτάσει στο επίπεδο να αποδίδει κατά πολλούς το ελκυστικότερο παιχνίδι στην ιστορία του ποδοσφαίρου.
Η Ρεαλ Μαδρίτης είναι βέβαια η λεγόμενη «βασίλισσα της Ευρώπης» και πολυνίκης των ευρωπαϊκών τροπαίων, άλλα οι μέθοδοι  και η φιλοσοφία της γύρω από τη βιομηχανία του ποδοσφαίρου έχει πολλούς πολέμιους.
Η ομάδα των σύγχρονων Γκαλάκτικος ( ελλ. Από άλλο γαλαξία) , η θεοποίηση του ποδοσφαίρου και η υπερτιμολόγηση των αθλητών. Ξοδεύει αλόγιστα ποσά για παίκτες παγκόσμιας εμβέλειας (Ζιντάν, Φίγκο, Ρονάλντο, Μπέκαμ, Κρ. Ρονάλντο κα.) , προκαλώντας πολλές φορές το κοινό αίσθημα. Δείχνει ικανή να «αγοράσει» τις επιτυχίες της χωρίς ίχνος υπομονής, θυσιάζοντας στο βωμό του κέρδους  και του marketing , γηγενείς παίκτες και κάθε μορφής ευγενούς άμιλλας. 
Ίσως να προσπαθεί με τις σπατάλες της, να φτάσει την αυτοδημιούργητη αίγλη της Μπαρτσελόνα. Ποιος ξεχνά την δεύτερη σύγχρονη αρπαγή του Λουις Φίγκο. Λες και έπρεπε να πάρει τον αρχηγό της μισητής αντιπάλου για να αφυπνιστεί και να επανέλθει στις επιτυχίες.

Ακόμα και Ο Ζοσέ Μουρίνιο ο μετρ της αλαζονείας και του «αφ υψηλού» ύφους μοιάζει να ταίριαξε με την ιδιοσυγκρασία της Ρεάλ.
Δε θα μπορούσαμε ποτέ να τον φανταστούμε να αποθεώνεται στο Καμπ Νου. Σε αυτόν το ναό χειροκροτούνται οι αυθεντικές αθλητικές αξίες με ανθρώπινα και θνητά κριτήρια. Αυτός αποκαλεί τον εαυτό του  «εκλεκτό» , νομίζει πως είναι θεός. Δεν είναι όμως.

BARCA MES QUE EN CLUB…

spanios στο http://pornimpala.blogspot.com/
Δες και αυτό...

Βιομηχανικό παιδί...

Βιομηχανικό παιδί...
Νομίζω είμαι βιομηχανικό παιδί εγκλωβισμένο σε κήπους με ξεριζωμένους λωτούς, αγριολεμονιές και τριαντάφυλλα που αρνούνται να μεγαλώσουν. Υπάρχουν τέτοια, τριαντάφυλλα νάνοι.

Nueva Cosmo

Nueva Cosmo
Δεν είχες αλλάξει. Είχες απλά πάει σε άλλο τόπο. Σαν να αγνοούσες γύρω σου το ρουν της πόλης, τη φασαρία, εσύ ο πάντα άνθρωπος της εξοχής, που δεν την άντεχες καν, ούτε για μια ζωή, ούτε για μια στιγμή. Και κάπνιζες

Για τον Φ.Κάφκα (1883-1924)

Για τον Φ.Κάφκα (1883-1924)
Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην κανονικότητα και το παράλογο του κόσμου, πολύ λεπτή και άκρως επικίνδυνη, να την δεις, να την κατανοήσεις και τελικά να την περάσεις χωρίς να σε καταπιεί στο χάος της.

Μικρή ιστορία Κυριακής

Μικρή ιστορία Κυριακής
Τα πιο ωραία μπαρ του κόσμου, είναι αυτά που δεν πήγα ακόμη. Δεν ξέρω πόση νεότητα πρέπει να ξοδευτεί ακόμη σε ωραίες, ξύλινες, στοργικές μπάρες, με λευκά ποτά και μαύρες μπύρες από την Ιρλανδία,

Βγες μ΄ένα κορίτσι που δεν διαβάζει...

Βγες μ΄ένα κορίτσι που δεν διαβάζει...
Βγες ραντεβού με ένα κορίτσι που δεν διαβάζει. Ανακάλυψε την στη μελαγχολική ζοφερότητα ενός μπαρ του συρμού, ή στο καπνισμένο, ιδρωμένο και αλκοολούχο χώρο ενός club

"Μην προσπαθείς"

"Μην προσπαθείς"
Ο Τσαρλς Μπουκόφσκι, πέθανε στις 9 Μαρτίου του 1994 από Λευχαιμία στην Αμερική, μια χώρα που ποτέ δεν αγάπησε, γιατί και αυτή ποτέ δεν τον αγάπησε.

Ο γιος των Κράμερ

Ο γιος των Κράμερ
Οι απορίες μου εξαντλούνται σε χαζά ερωτήματα, πχ. τι απέγινε το πιτσιρίκι που έπαιζε στο Κράμερ εναντίον Κράμερ, γιατί ήταν όμορφο και με κάνει να αναρωτιέμαι.

Karl Marx (μικρή αναφορά για μια επέτειο)

Karl Marx (μικρή αναφορά για μια επέτειο)
Η διαλεκτική του Χέγκελ, που τόσο τον γοήτευσε στα νεανικά του χρόνια, στάθηκε η αφορμή για την ιστορικά διαρκώς αναθεωρήσιμη φιλοσοφία του, αυτός ο οποίος πρώτος απέρριψε

Το καλύτερο app που βρήκα

Το καλύτερο app που βρήκα
Το καλύτερο μακράν I-phone app, που έχω ανακαλύψει είναι το Urban Dictionary γιατί εκτός από το ότι είναι πολύ αστείο και με μοναδικούς ορισμούς, μαθαίνεις απίστευτη slag

What Art Would You Like To See Before You Die?

What Art Would You Like To See Before You Die?
Μπορεί η τελευταία επιθυμία να είναι και η σημαντικότερη στην ζωή ενός ανθρώπου, αν και προσωπικά πιστεύω ότι η επιθυμία που εκπληρώνεται πριν το τέλος, είναι η λιγότερο ικανή να προσφέρει ευτυχία.

Casablanca...

Casablanca...
Έβαλα ταινία. Καζαμπλάνκα. Μυθική με ατελείωτους σακατεμένους έρωτες. Θα την κοίταζα αλλά χθες, ήταν μια μεγάλη νύχτα που άκουσα πολλά πουλιά. Κάποτε ξύπναγα χαράματα
Από το Blogger.

Δημοφιλείς αναρτήσεις