Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Η τρίπλα του αιώνα από τον Ερντογάν...

Την Τετάρτη, 27 Απριλίου 2011, όλα τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία μετέδωσαν τη δήλωση, του Τούρκου πρωθυπουργού, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με την οποία η Τουρκία θα κατασκευάσει διώρυγα, η οποία θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα
 με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, για να αποσυμφορήσει το Βόσπορο. «Σηκώνουμε τα μανίκια μας για τη "Διώρυγα Κωνσταντινούπολη"», ένα από τα μεγαλύτερα έργα του αιώνα, που θα επισκιάσει τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ», δήλωσε σε τηλεοπτική του ομιλία ο Ερντογάν, ξεδιπλώνοντας τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του για τη μεγαλύτερη και πολυπληθέστερη πόλη της Τουρκίας. Σύμφωνα με τα δημοσιοποιηθέντα στοιχεία, θα ...γίνει στην ευρωπαϊκή πλευρά της Τουρκιάς, δυτικά της Θρακικής Σηλυβρίας,  οι προκαταρκτικές μελέτες αναμένεται να διαρκέσουν δύο χρόνια, η κατασκευή της θα ολοκληρωθεί το 2023 κατά την εκατοστή επέτειο από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, θα έχει μήκος 40 - 50 χιλιόμετρα, πλάτος 150 μέτρα, βάθος 25 μέτρα και εκτιμάται ότι θα διέρχονται 130-160 πλοία ημερησίως.  Τα Στενά του Βοσπόρου έχουν μήκος 31 χιλιόμετρα και πλάτος 770 – 1500 μέτρα. Έχουν ιδιαίτερη σημασία στην ναυσιπλοΐα καθώς τα πλοία που διέρχονται από αυτά πρέπει να αλλάξουν 12 φορές πορεία με στροφές που φθάνουν τις 80 μοίρες και ταχύτητες που πέφτουν και στα 7 μίλια .  Το 2009, πέρασαν 51.422 πλοία, αριθμός που είναι τετραπλάσιος από αυτά που πέρασαν από τη διώρυγα του Παναμά και τριπλάσιος σε σχέση με τη διώρυγα του Σουέζ.
Ο προβληματισμός της Τουρκιάς για την αποσυμφόρηση του Βοσπόρου δημοσιοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1993.Επικαλούμενη λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας από το 1994 μέχρι και το 1998, εφήρμοσε ειδικό αυστηρό Κανονισμό  (Marmara Traffic Regulations) για τη διέλευση των δεξαμενόπλοιων από το Βόσπορο, δημιουργώντας προβλήματα στη ναυτιλιακή κοινότητα.
 1η Ιουλίου 2010, κάλεσε στην Κωνσταντινούπολη, τις 20 μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου  και συζήτησαν το πρόβλημα  της διέλευσης των δεξαμενόπλοιων από  τα Στενά, ενημερώνοντας ότι σε 3 – 4 χρόνια , θα πάρει νέα μέτρα για τη διέλευση των πλοίων από τα Στενά .
 26-28 Οκτωβρίου 2010,διοργάνωσε στην Κωνσταντινούπολη, τη 12η Συνάντηση Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου με έμφαση στις διεθνείς μεταφορές. Το κύριο θέμα της Συνάντησης ήταν και οι εξελίξεις για τους Πετρελαιαγωγούς  Μπακού –  Τσεϊχάν (η κατασκευή του άρχισε το 2002 και η λειτουργία του το 2006) και  Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη (εκκρεμεί ως ιδέα από το 1994 και ως Διακρατική Συμφωνία από το 2007)
 Συνεπώς, δεν ξαφνιάζει το ενδιαφέρον της Τουρκίας για την επίλυση του προβλήματος της ναυσιπλοΐας στο Βόσπορο, επίλυση την οποία επιζητεί όχι τόσο για περιβαλλοντικούς λόγους όσο για γεωπολιτικά και οικονομικά οφέλη .Άλλωστε, σοβαρές επιφυλάξεις διατυπώθηκαν αμέσως μετά την εξαγγελία, όχι μόνο από την αντιπολίτευση αλλά και από επιστήμονες. «Δύσκολα μπορεί κάποιος να εκτιμήσει τις συνέπειες όταν παρεμβαίνουμε στη φύση με τόσο τεχνητό τρόπο», δήλωσε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής Τζεμάλ Σαϊντάμ.
Εύλογα όμως, τίθεται το ερώτημα αν η εξαγγελία  κατασκευής  διώρυγας στην Κωνσταντινούπολη, αγγίζει την πραγματικότητα. ή είναι μια προεκλογική εξαγγελία  του Τούρκου πρωθυπουργού εν όψει των γενικών εκλογών στην Τουρκία  την 12 Ιουνίου 2011;
 Η εξαγγελία, λαμβάνοντας υπόψη  τα στοιχεία των μεγαλυτέρων διωρύγων του κόσμου, είναι εφικτή.
 Η Διώρυγα του Σουέζ (1859-1869) που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα, έχει μήκος 160 χιλιόμετρα, πλάτος 160 μέτρα και βάθος 11,60 μέτρα.
 Η Διώρυγα του Παναμά (1904-1914) που συνδέει τον Ειρηνικό με τον  Ατλαντικό Ωκεανό, έχει μήκος 151 χιλιόμετρα πλάτος 45 μέτρα και βάθος 11 μέτρα. Η Διώρυγα του Κίελου (1887-1895) που συνδέει τη Βαλτική  με τη Βόρειο Θάλασσα , έχει μήκος 98 χιλιόμετρα.
Οι διώρυγες αυτές είναι διεθνείς διώρυγες καθόσον ενώνουν τμήματα θάλασσας διαφορετικού κράτους . Για τις διεθνείς διώρυγες, η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το «Δίκαιο της Θάλασσας» (1982) δεν περιέχει ρυθμίσεις αλλά  το καθεστώς τους διέπεται από  ειδικές, για την καθεμιά, Συμβάσεις.
 Η Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, ενώνοντας ύδατα της χωρικής θάλασσας του ιδίου κράτους, όπως η δική μας της Κορίνθου, δεν θα θεωρείται διεθνής. Αυτό σημαίνει ότι η Τουρκία δεν θα δεσμεύεται διεθνώς για τον τρόπο χρήσης της όπως δεσμεύεται, από τη Σύμβαση του Μοντρέ (1936), για τη χρήση των «Στενών» στη διεθνή ναυσιπλοΐα.
 Η ιδέα κατασκευής του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη το 1994 και η υπογραφή της σχετικής  Διακρατικής Συμφωνίας Ρωσίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας το 2007, ήταν απόρροια του προβλήματος των Στενών του Βοσπόρου.
 Με τα όσα διαδραματίζονται σήμερα στη γείτονα χώρα η υπόθεση πετρελαιαγωγός μάλλον έχει τελειώσει .                                                                                                                                                                                                 Παπανικολόπουλος Νικόλαος                                                                                                      Υποναύαρχος ΛΣ (εα)
εστάλη από gatzoli
Δες και αυτό...

Βιομηχανικό παιδί...

Βιομηχανικό παιδί...
Νομίζω είμαι βιομηχανικό παιδί εγκλωβισμένο σε κήπους με ξεριζωμένους λωτούς, αγριολεμονιές και τριαντάφυλλα που αρνούνται να μεγαλώσουν. Υπάρχουν τέτοια, τριαντάφυλλα νάνοι.

Nueva Cosmo

Nueva Cosmo
Δεν είχες αλλάξει. Είχες απλά πάει σε άλλο τόπο. Σαν να αγνοούσες γύρω σου το ρουν της πόλης, τη φασαρία, εσύ ο πάντα άνθρωπος της εξοχής, που δεν την άντεχες καν, ούτε για μια ζωή, ούτε για μια στιγμή. Και κάπνιζες

Για τον Φ.Κάφκα (1883-1924)

Για τον Φ.Κάφκα (1883-1924)
Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην κανονικότητα και το παράλογο του κόσμου, πολύ λεπτή και άκρως επικίνδυνη, να την δεις, να την κατανοήσεις και τελικά να την περάσεις χωρίς να σε καταπιεί στο χάος της.

Μικρή ιστορία Κυριακής

Μικρή ιστορία Κυριακής
Τα πιο ωραία μπαρ του κόσμου, είναι αυτά που δεν πήγα ακόμη. Δεν ξέρω πόση νεότητα πρέπει να ξοδευτεί ακόμη σε ωραίες, ξύλινες, στοργικές μπάρες, με λευκά ποτά και μαύρες μπύρες από την Ιρλανδία,

Βγες μ΄ένα κορίτσι που δεν διαβάζει...

Βγες μ΄ένα κορίτσι που δεν διαβάζει...
Βγες ραντεβού με ένα κορίτσι που δεν διαβάζει. Ανακάλυψε την στη μελαγχολική ζοφερότητα ενός μπαρ του συρμού, ή στο καπνισμένο, ιδρωμένο και αλκοολούχο χώρο ενός club

"Μην προσπαθείς"

"Μην προσπαθείς"
Ο Τσαρλς Μπουκόφσκι, πέθανε στις 9 Μαρτίου του 1994 από Λευχαιμία στην Αμερική, μια χώρα που ποτέ δεν αγάπησε, γιατί και αυτή ποτέ δεν τον αγάπησε.

Ο γιος των Κράμερ

Ο γιος των Κράμερ
Οι απορίες μου εξαντλούνται σε χαζά ερωτήματα, πχ. τι απέγινε το πιτσιρίκι που έπαιζε στο Κράμερ εναντίον Κράμερ, γιατί ήταν όμορφο και με κάνει να αναρωτιέμαι.

Karl Marx (μικρή αναφορά για μια επέτειο)

Karl Marx (μικρή αναφορά για μια επέτειο)
Η διαλεκτική του Χέγκελ, που τόσο τον γοήτευσε στα νεανικά του χρόνια, στάθηκε η αφορμή για την ιστορικά διαρκώς αναθεωρήσιμη φιλοσοφία του, αυτός ο οποίος πρώτος απέρριψε

Το καλύτερο app που βρήκα

Το καλύτερο app που βρήκα
Το καλύτερο μακράν I-phone app, που έχω ανακαλύψει είναι το Urban Dictionary γιατί εκτός από το ότι είναι πολύ αστείο και με μοναδικούς ορισμούς, μαθαίνεις απίστευτη slag

What Art Would You Like To See Before You Die?

What Art Would You Like To See Before You Die?
Μπορεί η τελευταία επιθυμία να είναι και η σημαντικότερη στην ζωή ενός ανθρώπου, αν και προσωπικά πιστεύω ότι η επιθυμία που εκπληρώνεται πριν το τέλος, είναι η λιγότερο ικανή να προσφέρει ευτυχία.

Casablanca...

Casablanca...
Έβαλα ταινία. Καζαμπλάνκα. Μυθική με ατελείωτους σακατεμένους έρωτες. Θα την κοίταζα αλλά χθες, ήταν μια μεγάλη νύχτα που άκουσα πολλά πουλιά. Κάποτε ξύπναγα χαράματα
Από το Blogger.

Δημοφιλείς αναρτήσεις